Lappeenranta - Reisverslag uit Lappeenranta, Finland van Jan Bos - WaarBenJij.nu Lappeenranta - Reisverslag uit Lappeenranta, Finland van Jan Bos - WaarBenJij.nu

Lappeenranta

Blijf op de hoogte en volg Jan

28 Juni 2017 | Finland, Lappeenranta

Dinsdag 27 juni, dag 20
Vandaag een korte route naar Lappeenranta (ik heb dat eerder fout opgeschreven: het heet werkelijk Lappeenranta). De route is wat minder saai, omdat de weg veel slingert en stijgt en daalt. Voor de motor zou dit een fantastische route zijn, ware het niet dat het regent en de weg veel slechte plekken heeft. De route is met 165 km, kort te noemen. Op de camping in Lappeenranta blijven de campers en caravans staan als we naar St. Petersburg gaan. We staan – met het oog op inbraak – op een afgesloten veldje tegenover de receptie. Ik hoop dat dat helpt. Tijdens onze afwezigheid blijft ook stroom beschikbaar, zodat de koelkast aan kan blijven. WiFi is, zoals ook bij vorige campings, alleen in de buurt van de receptie redelijk. Voordat ik vertrok, wilde ik nog even bij de kapper langs, maar dat is er niet van gekomen. Omdat mijn haar flink is gegroeid (door de regen, natuurlijk) vertel ik aan een medereiziger dat ik op zoek ga naar een kapper. Hij meldt dat zijn vrouw dat altijd doet en dat ik wel kan aansluiten. Toppie. Lekker kort, klaar voor de zomer. Inmiddels is er een heel contingent vreemde vrachtauto’s aangekomen waaronder ook verschillende Nederlandse. Dit is een rondtrekkend ‘circus’ dat van mei tot oktober door heel Finland trekt om specifieke, land-eigen zaken aan de man te brengen. Voor NL is dat natuurlijk kaas, maar wonderlijk genoeg ook salami en snoep. Het circus blijft hier tot en met zondag, dus we kunnen er dan nog even gaan kijken.
‘s-Avonds nog met z’n 3-en met de bus de stad in om daar te eten.
Morgen een vrije dag.

Woensdag 28 juni, dag 21.
Na vandaag zijn we halverwege !! Dat gaat sneller dan gedacht. Hoewel het weer er alles aan doet om deze dag hééél lang te laten duren (het regent zo’n beetje 80% van de tijd) laten we ons niet uit het veld slaan en gaan we inpakken voor ons verblijf in St. Petersburg. En ng even wat inkopen doen bij de LIDL. Hier merk je dat we heel dicht bij de Russische grens zitten: het stikt hier van de Russische auto’s die worden volgeladen met Fins eten; kennelijk hebben ze dat in Rusland niet of alleen van mindere kwaliteit. Vanavond nog een briefing met do’s en dont’s voor ons verblijf in St. Petersburg. We krijgen de volle tijd een gids mee die morgen ook met ons op de boot stapt en daar een en ander zal uitleggen. Het wordt wel vroeg dag, want we moeten om 6:45 bepakt en bezakt klaar staan. Daarna met busjes naar de boot, papieren/paspoort controle, check-in en vertrek. Daarover later meer.

  • 29 Juni 2017 - 17:44

    Coos:

    Hoi Jan,

    Het zit je niet erg mee met het weer hè? Hier zitten we momenteel ook in een regengebied. Maar ja, wij zijn niet op vakantie en vinden dat nu niet zo erg. Voor jou wel jammer hoor. Ik hoop op beter voor je.
    Veel plezier in St. petersburg
    Groetjes,
    Coos

  • 30 Juni 2017 - 22:02

    Anton:

    Hoi Jan,

    Mooi zo, op naar het land van Poetin. Misschien kom je hem wel tegen dit weekend. Hij zal ZO ongetwijfeld aanwezig zijn in het Saint Petersburg Stadium voor de finale van de Conf. Cup (Chili - Duitsland).

    Voor wat betreft het weer hier: Hierboven maakt Coos gewag van een regengebied. In Woensel is daar geen sprake van, slechts 6 mm regen de afgelopen week. Veel minder dan jij hebt gehad concludeer ik uit je verslagen.

    Veel plezier in SPB en ben op je hoede (do's en vooral de dont's)! Overigens hebben ze WIFI in de USSR?

    Gr, Anton

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Ik ben Jan, ik woon in Veldhoven en ik heb verschillende hobbies, waaronder tennissen, motorrijden en rondtrekken met de camper.

Actief sinds 26 Feb. 2017
Verslag gelezen: 335
Totaal aantal bezoekers 24390

Voorgaande reizen:

24 Januari 2019 - 10 Maart 2019

Andalusië

16 Juni 2018 - 07 Juli 2018

Wales, United Kingdom

05 Juni 2017 - 24 Juli 2017

Finland, St-Petersburg, Baltische staten

Landen bezocht: