Stockholm en eerste dag Finland - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Jan Bos - WaarBenJij.nu Stockholm en eerste dag Finland - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Jan Bos - WaarBenJij.nu

Stockholm en eerste dag Finland

Blijf op de hoogte en volg Jan

15 Juni 2017 | Zweden, Stockholm

Dinsdag 13 juni, dag 7
Stockholm. Ondanks de regen is Stockholm echt de moeite waard. In vele steden van Europa is tijdens WOII veel kapot gebombardeerd, maar dat is niet het geval in Stockholm. Daarom heeft Stockholm nog heel veel prachtige oude gebouwen die de moeite van het bekijken waard zijn, zoals de bunker en regeringsgebouwen die stammen uit tijden ver vóór WOII. Enfin, bekijk zelf de (deels gejatte) foto’s maar.
Na terugkomst op de camping op tijd naar bed, want morgen moeten we om 05:00 vertrekken om tijdig bij de ferry naar Finland te zijn.

Woensdag 14 juni, dag 8
Vandaag een prachtige tocht gemaakt van Stockholm (Zweden) naar Turku in Finland. Omdat Zweden uit ca. 270.00 eilanden bestaat en Finland er ook wat van kan (schattingen liggen tussen 20.000 en 50.000), is deze vaartocht één lang, 11 uur durend plezier: de tocht slingert zich tussen honderden eilanden door. Echt de moeite waard. Het weer, zonnig en ca. 20 graden, maakt het feest compleet. Echt een genot om dit mee te maken. Verder is prettig dat we stroom aan boord hebben: we kunnen de koelkast dus aan laten staan en alles wat ik vooraf heb klaargemaakt en in de diepvries heb bewaard, blijft goed. Bij aankomst in Turku (om 19:15: het is hier 1 uur later dan in Zweden) rechtstreeks naar de plateau-camping in Naantali (foto). Iets primitiever dan voorgaande campings, maar prachtig in de bossen gelegen. Omdat we een uitgebreid buffet-diner aan boord hebben gehad, kunnen we nu toe met een paar boterhammetjes: mijn buren maken daar wat lekkere hapjes van en de avond is compleet.

Donderdag 15 juni, dag 9
Vandaag is een ‘Ruhetag’ met prachtig zonnig weer en een temperatuur van ca. 20 graden. Dat is op deze camping helemaal geen straf. Beetje het dorpje Naantali inlopen, beetje de was doen, de camper maar weer eens schoonmaken en lekker aan het meer zitten dat tegen de camping aanligt. Prima zo.

• 15 Juni 2017 - 14:52

Karin:

Het klinkt allemaal goed Jan. Zo te lezen heb je het prima naar je zin. Hoe zijn de andere reisgenoten, klikt dat een beetje? Je schrijft leuk trouwens, ik ben elke keer weer benieuwd wat je hebt meegemaakt. Veel plezier in Finland!

• 15 Juni 2017 - 19:34

Hans:

Leuk Jan dat het naar je zin is. Coos en ik volgen je met veel plezier . Een goede reis verder.