Varberg - Reisverslag uit Varberg, Zweden van Jan Bos - WaarBenJij.nu Varberg - Reisverslag uit Varberg, Zweden van Jan Bos - WaarBenJij.nu

Varberg

Blijf op de hoogte en volg Jan

10 Juni 2017 | Zweden, Varberg

Zaterdag 10 juni, Dag 3
Ik wordt gewekt door zonnestralen. ZONNESTRALEN !! Het belooft zelfs een prachtige dag te worden.
Omdat het vandaag ‘Ruhetag’ is, kan ieder zijns weegs gaan. Ik ga met een paar mensen op de fiets naar Varberg. Dat is ca. 8 km, zodat ik eindelijk wat beweging neem !!
Varberg is best leuk. Het ligt aan het water, heeft een leuke jachthaven en er is markt. Verder staat Varberg bekend om ‘het Fort’ dat rond 1300 is gebouwd en bescherming moest bieden tegen de Denen (zie foto).
Bij terugkomst wordt er natuurlijk weer geborreld en daarna gaat iedereen zijn potje koken. Bij mij staat macaroni op het menu.
En waar is vrijdag 9 juni dan? Vrijdag 9 juni – dag 2 – was een reisdag naar Varberg in Zweden. Eerst ongeveer 35 km van de camping naar de haven, vanwaar de Stenaline ons naar Varberg zal brengen. We zijn er allemaal ruim op tijd en na een vaartocht van 4 ½ uur meren we in Varberg af. Dan is het nog een paar kilometer naar de prachtige mega-camping Apelvikens.se. Omdat het ca 20:00 uur is als we daar aankomen wordt er niet meer gekookt en ga ik samen met een paar reisgenoten eten bij ‘Johns Place’, een goed steakhouse. Een paar biertjes maken de avond compleet (en duur) . En….tegen de verwachting in: het was de hele dag droog.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Ik ben Jan, ik woon in Veldhoven en ik heb verschillende hobbies, waaronder tennissen, motorrijden en rondtrekken met de camper.

Actief sinds 26 Feb. 2017
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 24318

Voorgaande reizen:

24 Januari 2019 - 10 Maart 2019

Andalusië

16 Juni 2018 - 07 Juli 2018

Wales, United Kingdom

05 Juni 2017 - 24 Juli 2017

Finland, St-Petersburg, Baltische staten

Landen bezocht: