De eerste twee dagen ..... - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Jan Bos - WaarBenJij.nu De eerste twee dagen ..... - Reisverslag uit Veldhoven, Nederland van Jan Bos - WaarBenJij.nu

De eerste twee dagen .....

Blijf op de hoogte en volg Jan

06 Juni 2017 | Nederland, Veldhoven

Je ontvangt dit bericht omdat je je hiervoor hebt aangemeld, of omdat ik dacht dat je het wel leuk zou vinden om mij te volgen op mijn reis door (o.a.) de Baltische Staten. Is dat laatste niet het geval laat het dan weten zodat ik je uit de mailinglist kan verwijderen.

Maandag 5 juni 2017
Het is vandaag dag -2. Waarom -2? Omdat de feitelijke reis begint bij dag 1 (donderdag 8 juni) en ik nog een aantal dagen nodig heb om bij het verzamelpunt te komen. Ik heb daarvoor 3 dagen uitgetrokken: het is 855 km naar Ebeltoft en ik ga uit van zo’n 300 km/dag. Hoewel ik daar direct weer vanaf wijk: ik ben vanmorgen om ca 10:00 uur vertrokken met als dagbestemming Hassendorf, dat ca 30 km ten zuidoosten van Bremen ligt en de dagafstand op iets meer dan 400 km brengt. Beter nu iets meer dan straks tijd te kort, denk ik.
Saai. Héél saai. Dat is de samenvatting van vandaag. 400Km snelweg is niet leuk maar rijdt wel lekker door. Daardoor kom ik rond 16:00 op de plaats van bestemming: Camping Stürberg in Hassendorf. Een soort familiecamping waar je voorbij rijdt als je niet weet dat ie er ligt. Niet te groot, niet te duur, uitstekende WiFi en een aardige beheerder. Die wel af en toe vergeet dat er moet worden beheerd: bij het opzoeken van de stroomaansluiting moeten eerst de nodige takken worden opgeruimd: “het groeit ook allemaal zo snel met dit weer”. Mooi plekje tussen de bomen gevonden wat met zich mee brengt dat ik TV-kijken vanavond kan vergeten. Maar ach, dat heb ik de laatste dagen al genoeg gedaan. Potje gekookt, borreltje gedronken en op tijd naar bed, want er is hier verder geen bal te beleven. Ook het aantal Nederlanders is zeer beperkt.
Morgen verder.

Dinsdag 6 juni 2017
Dag -1. Vandaag lijkt heel erg op gisteren. Omdat ik vandaag ca 240 km moet afleggen, zijn de binnenwegen geen optie en is het dus Autobahn geblazen. Verschil met gisteren is, dat ongeveer de helft van het traject “Baustelle” was. Wat, wonderlijk genoeg, nauwelijks tot files – en dus vertraging – leidde. Zelfs de file-beruchte Elbe-tunnel bij Hamburg leverde geen vertraging op: ik heb hier eerder wel eens een half uurtje stilgestaan …..
Ook een verschil met gisteren was het weer. Waar het gisteren nagenoeg continu zonnig was, was het vandaag overwegend bewolkt. Ook woei het hard: op de brug over het Kielerkanaal (dat de Noorzee met de Oostzee verbindt) stond een stormwaarschuwing en gold een snelheidsrestrictie van 60km/h.
Eindpunt van vandaag is Jarplund. Deens zou je denken, maar nee: Jarplund ligt nog in Duitsland. Weliswaar op steenworpafstand van Denemarken (de Noormannen konden hééél ver gooien, heb ik gehoord), maar toch. Een leuke camping die pas om 15:00 uur de poort opende, waardoor ik even moest wachten met mijn eerste drankje. Verder is hier niets te doen.
Samengevat heb ik dus twee saaie dagen achter de rug en zoals het er nu naar uitziet, geldt dat ook voor morgen. Ik heb in mijn beste Deens (!) alvast de camping besproken waar we bij elkaar komen, dus ik ben er klaar voor.
Nog even dag 0 doorworstelen en dan begint de pret (hoop ik)

  • 06 Juni 2017 - 17:43

    Anton:

    Hoi Jan, dank voor je reisverslag. Leuk en informatief. Meeste plaatsen ken ik behalve Noorzee. Waar ligt dat?

  • 06 Juni 2017 - 17:53

    Karin:

    Denemarken is gewoon, m.u.v. Kopenhagen, niks aan, hartstikke plat en niks te beleven. Snel doorrijden zou ik zeggen en je vakantie begint! Goede reis en veel plezier van ons.

  • 07 Juni 2017 - 10:12

    Coos:

    Zo Jan, de kop is er in elk geval af. Ben benieuwd hoe het verder gaat.
    Veel plezier in ieder geval. Goede reis!

  • 07 Juni 2017 - 10:24

    Ton:

    Ach Jan, ook de reis naar het vertrekpunt hoort er nu eenmaal bij. Geniet ook van het rijden met het campertje dat hopelijk tip top in orde is. Hoezo moet jij een camping bespreken? Heeft de organisatie dat niet voor je gedaan dan? Ben benieuwd naar het reisvervolg.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Jan

Ik ben Jan, ik woon in Veldhoven en ik heb verschillende hobbies, waaronder tennissen, motorrijden en rondtrekken met de camper.

Actief sinds 26 Feb. 2017
Verslag gelezen: 255
Totaal aantal bezoekers 24376

Voorgaande reizen:

24 Januari 2019 - 10 Maart 2019

Andalusië

16 Juni 2018 - 07 Juli 2018

Wales, United Kingdom

05 Juni 2017 - 24 Juli 2017

Finland, St-Petersburg, Baltische staten

Landen bezocht: